Hlásit se můžete na webinář, který seznámí se základy formativního hodnocení

Webinář nazvaný Základy formativního hodnocení pro školy, který je určen pro pro pedagogy základní škol, se uskuteční 25. ledna od 13 do 16.30. Rozdělen je do dvou bloků od 13 do 14.30 a od 15 do 16.30 hodin. Webinář povede lektor Miloslav Hubatka specializující se na vzdělávací systémy, moderní technologie ve vzdělávání a rozvoj potenciálu a nadání dětí. Na formativní hodnocení se podle něj můžeme dívat jako na jinou formu hodnocení žáka a jeho posunu, nebo jako na důležitý nástroj významných změn ve vaší škole. „Formativní hodnocení a vše, co s tím souvisí, se v poslední době stále více dostává do popředí zájmu škol. Způsobily to nejen okolnosti kolem Covid 19, ale i společenská poptávka – snahy o modernizaci školství a změny přístupů k hodnocení žáků obecně,“ říká Miloslav Hubatka. Formativní hodnocení samo o sobě není cíl, ale NÁSTROJ na významné posuny žáka ve třech klíčových oblastech. Cílem totiž je, aby žák převzal odpovědnost za svůj rozvoj v oblasti učení a vzdělávání, za svoje chování, vztahy a nakonec i za svůj osobní rozvoj – selfmanagement.
Webinář bude realizován prostřednictvím platformy Webex, na kterou se jednoduše připojíte přes běžný internetový prohlížeč, takže není nutno nic stahovat. Link k přihlášení bude zaslán přihlášeným zájemcům. v předstihu. PŘIHLÁSIT SE MŮŽETE:  ZDE

Webinář se skládá ze tří hlavních modulů:

Zákonitosti

  • Základní a nejnutnější pravidla a zákonitosti související s formativním hodnocením a jeho zaváděním
  • Výzkumy a poznatky v oblasti cíle a zmíněných tří oblastí rozvoje žáka (viz schéma)
  • Rozdíly mezi formativním a sumativním hodnocením
  • Jak optimálně skloubit sumativní a formativní hodnocení
  • Nezbytné podmínky pro úspěšné zavádění FH do systému školy

Komunikace

  • Poskytování užitečné zpětné vazby a s tím související nezbytné zákonitosti a pravidla
  • Problematika chvály a rozdíl mezi chválou a pozitivní zpětnou vazbou
  • Problematika negativní nebo kritické zpětné vazby a eliminace vlivu nevhodných dopadů na příjemce
  • Psychologické aspekty hodnotící zpětné vazby a negativní emoční zatížení takového sdělení

Nástroje

  • Konkrétní nástroje, příklady z praxe ze škol
  • Výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů a příkladů
  • Kritéria výběru a zavádění vybraných nástrojů do praxe
  • Ověřené implementační strategie do systému škol
  • Některé časté slepé uličky, mýty a nesprávná pojetí FH ve škole/výuce