Těšil jsem se, že se nebude učit. Nakonec mě přednáška nadchla

Žáci devátého ročníku Základní školy na Wagnerově náměstí v Berouně hodnotili na svých webových stránkách přírodovědný seminář, který se u nich na škole konal  rámci MAP ORP Beroun II.  Naprosté většině se program líbil, přesto pár kritických připomínek bylo. Citujeme hodnocení některých žáků:

Nikol: Tento program se mi opravdu moc líbil. Líbilo se mi, že jsme si na vše mohli sáhnout. Pán nám dával různé otázky k tématu, což mně velmi bavilo a taky si díky tomu více pamatuji. Celkově byl pan velmi pozitivní a trpělivý. Jako super nápad mi přišly projekty, které jsme sami namalovali a poté i od prezentovali. Prezentace na interaktivní tabuli byly pěkně připravené a moc hezky prezentované. Dalo se poznat, že tato práce pána velice baví. Druhá část programu byla nudná a dle mého názoru zaměřená spíše na mladší skupinu dětí. Poslední kreativní hodina mi přišla zbytečná, a jak píši, pro malé děti. To mě trošku zklamalo. Celkově program hodnotím velmi pozitivně. Dozvěděla jsem se spoustu nových věcí i na hmat. Nejvíce se mi líbil pokus, kdy pan oťukal kámen kladívkem a potom nám dal čichnout k oťukanému místu, které zapáchalo jako spálené pneumatiky.

Kiki: Tato přednáška byla celkem zajímavá, nejdřív jsem se bála, že to bude vážně špatné, ale naopak. Zaujalo mě, jak ten pán dokáže poznat, že ty kameny byly třeba v teplém moři, ve studeném anebo jestli byly v písku nebo v bahně. Celkem zajímavé bylo, jak v těch kamenech byli ti trilobiti a jiní živočichové. S tím pánem to byla celkem zábava, ale ta druhá přednáška o živé přírodě už nebyla taková sranda. Jediné, co bylo zajímavé byli pulci ve skleničce. Povídala tak jako utahaně, takže to už nebylo tak zajímavé. Byly tam věci, které už si myslím, že všichni věděli. Pak jsme stavěli něco jako domeček a přirozené prostředí pro živočicha a rostlinu. Celkově mě víc bavila ta přednáška o kamenech.  

Albert: Dobrý den, pro mne byla přednáška zábavná, většina třídy se těšila jen na to, že se nebude učit. No vlastně i já jsem se těšil a nakonec mě přednáška celkem nadchla. Bylo to zajímavé, naučili jsme se jak rozeznat kameny podle pachu, vzhledu, váze a tvrdosti. Nacházelo se tam mnoho různých typů hornin, například bahno z dob kdy bylo Česko zaplněno oceánem. Nakonec bych asi vytkl hry na zabavení, přišly mi krapet dětské, ale samozřejmě chápu, že někoho to bavit mohlo.  

Linda: Ve středu 23.10.2019 proběhla v naší třídě IX.A. přírodopisná přednáška o geologii a živé přírodě. Během přednášky o geologii jsem se dozvěděla spoustu nových zajímavých věcí, například uzpůsobení litosférických desek před stovkami milionů let nebo původ hornin v okolí Berouna. Líbilo se mi, že si pro nás pan geolog připravil i práci v kolektivu, při které jsme se pobavili i se dozvěděli nové informace. Po té za námi přišla paní, která nám vyprávěla o živé přírodě. O tom jak důležité je třídit odpad, žít ohleduplně k naší přírodě a neplýtvat vodou či energií. Líbilo se mi, že jsme celá třída o těchto tématech mohli volně diskutovat a ptát se na cokoliv, co nás k danému tématu zajímá. Celkově se mi přednáška velice líbila.  

Jan: Ve středu 23. října k nám přišli již dlouho očekávaní pracovníci z muzea českého krasu v Berouně. To, co se ale zdálo jako krásně strávené 4 hodiny, se změnilo v nudnou přednášku, ze které si nikdo nic moc výrazně nepamatuje a se svou náplní by jí uvítali spíše žáci nižších ročníku. První část přednášky byla v pohodě, pán nám představil různé horniny, odkud pochází, jak jsou staré, dokonce některé nechal i kolovat, následně jsme si je mohli z blízka prohlédnout. Bohužel pak přišlo něco, co snad nikdo nečekal: malování. Jelikož toto není ani zdaleka nejoblíbenější kratochvíle naší třídy a vsadím se, že ani jiných devátých tříd. Bohužel jsme tím strávili celou další hodinu a pak jsme si všichni oddechli. Potom přišla kolegyně s přednáškou o živé přírodě, která byla o hodně horší než přednáška minulá. Celou dobu jsme se koukali jenom na projektor a poslouchali paní. Nic víc. Ke konci už to pomalu začalo všechny pěkně nudit, takže vlastně ani nikdo nedával pozor. Nakonec bylo pověstnou „třešničkou na dortu“ dělání domečků pro zvířátka a rostliny, avšak k tomu všemu chyběl i stavební materiál, takže vlastně to byly při štěstí 2 mechy, s kamenem, jehličí, 2 špejle na kterých byly zvířata a rostliny, pro které jsme ty domečky dělali a alobal, který měl reprezentovat vodu. Všechno na kartónu. Takže vlastně nejzábavnější aktivitou dne bylo pomáhání se stěhováním v ostatních třídách, kterou jsme si na rozdíl od zbytku dne užili.

Ami: Ve středu k nám do školy přišel pán z berounského muzea Českého krasu a řekl nám přednášku o neživé přírodě. Začal tím, že se představil a řekl pár vět o geologii, například čím se zabývá, kde ji můžeme najít a kdo je to geolog. Potom nám ukázal různé vzniky minerálů třeba ze sopky nebo z mořského dna. Když začala druhá hodina tak jsme se rozdělili do skupin po řadách a dostali jsme dvě čtvrtky, na jednu jsme měli kreslit a na druhou už jen vybarvovat. Každá skupina měli jiné zadání, například sopky, ledovce, moře nebo pralesy. Hned po dokreslení jsme to šli celá skupina od prezentovat před tabuli. Ve zbytku času jsme si pouštěli různá videa jako třeba výbuch sopky nebo sesuvy půdy. Poslední hodinu přišla jeho kolegyně, která měla pro nás připravenou živou přírodou. Poznávali jsme různé rostliny, stromy a zvířata. Také povídala o ekonomických a dalších problémech na Zemi. Pak jsme zase rozřadili do skupin po čtyřech, dostali jsme krabice a vylosovali jsme si jedno zvíře a rostlinu a ke každému papír, na kterém byla napsáno čím se živí a jaké je jeho životní prostředí. Podle to jsme pak měli do krabice dát věci, které se přinesl i- mech, šišky, květiny, větve a kameny. Znovu jsme vše odříkali a tak program o živé a neživé přírodě skončil. Nejvíce z celého programu se mi líbili kreativní činnosti.